ေခတ္ေနာက္ကိုလူလိုက္တာလား လူေနာက္ကိုေခတ္လိုက္တာလား
စာဖတ္သူၾကိဳက္သလိုသာစဥ္းစား
ဒီေန ့ကမၻာ့့ကေလးမ်ားကြန္ျပဴတာဂိမ္း ကစားေနၾကခ်ိန္မွာ ရြာကက်ေနာ့္ တူငယ္တူမငယ္ေတြ ေျမၾကီးမွာကၽြင္းေဖါက္ မန္က်ည္္းေစ့ ေတာက္တန္းကစားေနတာ ရိုးရာထိမ္းသိမ္းတာမ်ားလားမဆိုတတ္ပါ ဒါမွမဟုတ္ မွတစ္ပါးအျခား မရွိေတာ့ သည္ေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ သို႔ ေသာ္ ေရွ႕လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု
စာဖတ္သူၾကိဳက္သလိုသာစဥ္းစားဒီေန ့ကမၻာ့့ကေလးမ်ားကြန္ျပဴတာဂိမ္း ကစားေနၾကခ်ိန္မွာ ရြာကက်ေနာ့္ တူငယ္တူမငယ္ေတြ ေျမၾကီးမွာကၽြင္းေဖါက္ မန္က်ည္္းေစ့ ေတာက္တန္းကစားေနတာ ရိုးရာထိမ္းသိမ္းတာမ်ားလားမဆိုတတ္ပါ ဒါမွမဟုတ္ မွတစ္ပါးအျခား မရွိေတာ့ သည္ေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ သို႔ ေသာ္ ေရွ႕လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု
ရဲ႕ အေက်ာ္မွာေတာ့ ကြန္ျပဴတာဂိမ္း ကစားေနေသာ ကေလးမ်ား က အုပ္ခ်ဳပ္ေစခိုင္းသူျဖစ္၍ ရုိးရာထိမ္းသိမ္းေသာကေလးမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ခံ အလုပ္လုပ္သူမ်ား ျဖစ္လာပါတယ္ခင္ဗ်ား၊၊
ပညာ တတ္ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားက လူသားအက်ိဳးျပဳ ေခတ္မွီစက္မူပစၥည္းမ်ားကိုတည္ထြင္ထုတ္လုပ္
စဥ္ကထဲက လူသားအက်ိဳးျပဳရန္ရည္ရြယ္ခဲ့ ပါေသာ္လည္း ေခတ္မီစက္မႈပစၥည္းသည္လည္း ေခတ္မီေသာေနရာမ်ားသို႕
သာေရာက္နိုင္ပါေသာေၾကာင့္ လူသားသည္ ေနရာေရြးခ်ယ္၍ ေမြးဖြားခြင့္ မရွိေသာေၾကာင့္ တုိးတက္ေသာ ေခတ္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ေဝးကြာရေလသလား မီးမရွိေသာ မတိုးတက္ေသာ ကားလမ္းရထားလမ္းမရွိေသာ က်ေနာ့္ ဇာတိ ေမြးရပ္တြင္လူျဖစ္ရေသာ က်ေနာ္သည္ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ျခင္းကို မျပဳခဲ့ ပါက ေခတ္ကို ဆန္ ့ က်င္ရာ ေရာက္ေနမလား မဆိုတတ္ပါ။ ဘဝတိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းကို အစဥ္သျဖင့္ ေလ့လာက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ ရင္း ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ရင္း ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ “ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ” အိမ္တြင္းသား ဒီေန ့ ကမၻာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမား အေျခအေနကို ေရာက္လာပါေတာ့တယ္၊၊
ငယ္စဥ္က က်ေနာ့္ ဇာတိေျမ က်ေနာ္ တို ့ ရြာမွာေတာ့ လ်ွပ္စစ္ပစၥည္းနဲ ့ ပတ္သက္ရင္ ဓါတ္ခဲျဖင့္ ထည့္ သံုး ရေသာ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီး ႏွင့္ ေရဒီယို သာရွိပါေသးသည္။ ယေန ့အေျခအေန မည္သို ့ရွိေလမည္နည္း
က်ေနာ္ မသိပါ။ ရြာမွာေမြး ၍ ရန္ကုန္မွာ ၾကီးျပင္းခဲ့ ရေသာ က်ေနာ္ ထိုင္းမွာ ေနလာ တာ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ နီး လာေတာ့ လြမ္းတသသ ေဒသတစ္ခုကို အမ်ားနည္းတူ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ေပမဲ ့အဘိုးအဘြားတို ့ေခါင္းခ်ခဲ့ေသာ အေျခေနအရ သား သမီး တို ့ေနာင္ေရး အတြက္ အေဖ အေမတို ့ ထြက္ခြာခဲ့ ေသာ က်ေနာ္၏ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ဘဝ တဝက္ ေနထိုင္ခဲ့ ရာ အညာေဒသ သည္လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ေတာ္ရဲ ့ ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္မ်ား ျဖစ္တဲ့ သာေကတ တို ့ ဥကၠလာ တို ့ သကၤန္းကြ်န္း တို ့သံလ်င္တို ့မွာ ေျပာင္းေရႊ ့ ေနထိုင္ရင္း ၾကီးျပင္းခဲ့ ရတဲ့ အလယ္တန္း အထက္တန္း အတည္တက် မေနနိုင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား ဘဝသည္ လည္း ေကာင္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရာမဲ့ အရြယ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ကိုယ့္ ျပည္တြင္းမွ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ဝင္ေငြ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မမွ်တနိုင္မႈေတြေၾကာင့္ ထိုင္းနိုင္ငံ ႏွင့္ အတူ မိမိတို ့ မိခင္နိုင္ငံထက္ တိုးတက္ေသာ အျခား အျခားေသာ နိုင္ငံမ်ားသို ့ နည္းေပါင္းစုံ ျဖင့္ ထြက္၍ အလုပ္လုပ ္တတ္ၾကသလို ညီေနာင္ဖြား ထိုင္း တိုင္းရင္း သား တို ့ သည္လည္း ထူးမျခားနား နိုင္ပါေပ။ ကမၻာ့့ ေရႊ႕ ေျပာင္း အလုပ္သမားထု ထဲမွ ထိုင္းနိုင္ငံေရာက္ က်ေနာ္ ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုတို႔၏ ဘဝမ်ားစြာတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ တရား မဝင္ ဝင္ေရာက္လာေသာ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမား (သို ့) ထိုင္းနိုင္ငံသား မဟုတ္ေသာ သူမ်ား ၏ မွတ္ပုံတင္ ကို ကိုင္ေဆာင္ရေသာ ဘဝတြင္လည္း
ပင္လယ္ထဲမွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခု နီးနီး၊ ပန္းရံသမား ဘဝ၊ ငါးဂိုေဒါင္ အလုပ္သမားဘဝ၊ ပုဇြန္ေမြး သမား ဘဝ မတည္နိုင္ဘဲ အာမခံခ်က္ မဲ့ ဘဝ ေတြကို အၾကိမ္ၾကိမ္ အဖန္ဖန္ ေျပာင္းလည္းရင္း လြမ္းစရာေဒသ တစ္ခုကိုပင္ မပီျပင္ ဝိုးတဝါး ျမဴမႈန္ၾကား က ႏွင္း ကို ရွာမိသူလို လြမ္းစရာကိုပင္ ျပန္လြမ္းရမဲ ့ ဘဝမ်ားနဲ ့ ရပ္တည္ လူျဖစ္လာရပါေတာ့တယ္။
ေက်ာက္ေခတ္က ယဇ္ပူေဇာ္ခံမ်ား ေၾကးေခတ္က ဆင္းရဲသားကြ်န္မ်ား သံေခတ္က စစ္သု႔ံပန္းမ်ား ယေန ့ကြန္ျပဴတာေခတ္မွာေတာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား စသည္ တို ့ သည္ အခ်ိန္ကာလ ျခားနားေသာ္လည္း ပုံစံ ကြဲျပားေသာ္လည္း ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ အိမ္တြင္းသား အတူတူပင္ ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္၊၊
ေခတ္ဆိုေသာ ေဝါဟာရ ထဲမွ ေရွ ့ႏွင္ ့ေရွး ကို ခြဲခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား ဆြဲထုတ္ ေစခ်င္ပါသည္။ ေရွးေခတ္ ကို လူလိုက္လ်င္ျဖင့္ ကမၻာ့ အလုပ္သမား လူတန္းစား အတြက္ အကာအကြယ္မဲ့ ေနဦးမည္ ျဖစ္ျပီး ေရွ ့ျဖစ္လာမည့္ ေခတ္ကို လူက ကာကြယ္ဖန္တီး ေပးရင္ျဖင့္ လူေနာက္ကို ေခတ္ကလိုက္ရပါမည္။ တည္တ့ံ ခိုင္ခ့ံ သစ္လြင္ေသာ တရား ဥပေဒရွိရပါမည္။ သို ့မွသာလ်ွင္ ေခတ္ကလူကို မွီရေသာေၾကာင့္ ေခတ္မီေသာသူ ျဖစ္ရပါမည္။ ေရွးေခတ္ကို လိုက္သူတို ့က ျပည္သူလူထုကို ဦးေဆာင္မႈျပဳျခင္း အစား ေရွ ့ေခတ္ကိုလုိက္သူမ်ားကသာ ျပည္သူေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္ပါသည္။ က်ေနာ္ ၏ လူ နဲ ့ ေခတ္ ေခတ္ နဲ ့လူ မွာေတာ ့ - - - - - - -
လြမ္းစရာကိုပင္ ျပန္လြမ္းရမည့္ သူမ်ား ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ တို ့အတြက္ တည္တံ့
ခိုင္ခံ့ သစ္လြင္ေသာ တရား ဥပေဒရိပ္ ေအာက္မွ ကမၻာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမားထုၾကီး ျဖစ္နိုင္ ေရာက္နိုင္ ၾကပါေစသတည္း၊၊
ကိုေသာ္ ( ခ) ေက်ာ္ျငိမ္းဦး
၂ဝ၊ ၁ဝ ၊ ၂ဝဝ၉ ၊၊
စာေရးသူကိုေသာ္သည္ SUB အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိူင္ငံေရလုပ္ငန္းအလုပ္သမားသမဂၢ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအက်ိဳးေဆာင္ေကာ္မတီ ၀င္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအေရးကို အစဥ္တစိုက္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။
ပညာ တတ္ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားက လူသားအက်ိဳးျပဳ ေခတ္မွီစက္မူပစၥည္းမ်ားကိုတည္ထြင္ထုတ္လုပ္
စဥ္ကထဲက လူသားအက်ိဳးျပဳရန္ရည္ရြယ္ခဲ့ ပါေသာ္လည္း ေခတ္မီစက္မႈပစၥည္းသည္လည္း ေခတ္မီေသာေနရာမ်ားသို႕
သာေရာက္နိုင္ပါေသာေၾကာင့္ လူသားသည္ ေနရာေရြးခ်ယ္၍ ေမြးဖြားခြင့္ မရွိေသာေၾကာင့္ တုိးတက္ေသာ ေခတ္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ေဝးကြာရေလသလား မီးမရွိေသာ မတိုးတက္ေသာ ကားလမ္းရထားလမ္းမရွိေသာ က်ေနာ့္ ဇာတိ ေမြးရပ္တြင္လူျဖစ္ရေသာ က်ေနာ္သည္ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ျခင္းကို မျပဳခဲ့ ပါက ေခတ္ကို ဆန္ ့ က်င္ရာ ေရာက္ေနမလား မဆိုတတ္ပါ။ ဘဝတိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းကို အစဥ္သျဖင့္ ေလ့လာက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ ရင္း ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ရင္း ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ “ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ” အိမ္တြင္းသား ဒီေန ့ ကမၻာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမား အေျခအေနကို ေရာက္လာပါေတာ့တယ္၊၊
ငယ္စဥ္က က်ေနာ့္ ဇာတိေျမ က်ေနာ္ တို ့ ရြာမွာေတာ့ လ်ွပ္စစ္ပစၥည္းနဲ ့ ပတ္သက္ရင္ ဓါတ္ခဲျဖင့္ ထည့္ သံုး ရေသာ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီး ႏွင့္ ေရဒီယို သာရွိပါေသးသည္။ ယေန ့အေျခအေန မည္သို ့ရွိေလမည္နည္း
က်ေနာ္ မသိပါ။ ရြာမွာေမြး ၍ ရန္ကုန္မွာ ၾကီးျပင္းခဲ့ ရေသာ က်ေနာ္ ထိုင္းမွာ ေနလာ တာ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ နီး လာေတာ့ လြမ္းတသသ ေဒသတစ္ခုကို အမ်ားနည္းတူ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ေပမဲ ့အဘိုးအဘြားတို ့ေခါင္းခ်ခဲ့ေသာ အေျခေနအရ သား သမီး တို ့ေနာင္ေရး အတြက္ အေဖ အေမတို ့ ထြက္ခြာခဲ့ ေသာ က်ေနာ္၏ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ဘဝ တဝက္ ေနထိုင္ခဲ့ ရာ အညာေဒသ သည္လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ေတာ္ရဲ ့ ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္မ်ား ျဖစ္တဲ့ သာေကတ တို ့ ဥကၠလာ တို ့ သကၤန္းကြ်န္း တို ့သံလ်င္တို ့မွာ ေျပာင္းေရႊ ့ ေနထိုင္ရင္း ၾကီးျပင္းခဲ့ ရတဲ့ အလယ္တန္း အထက္တန္း အတည္တက် မေနနိုင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား ဘဝသည္ လည္း ေကာင္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရာမဲ့ အရြယ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ကိုယ့္ ျပည္တြင္းမွ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ဝင္ေငြ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မမွ်တနိုင္မႈေတြေၾကာင့္ ထိုင္းနိုင္ငံ ႏွင့္ အတူ မိမိတို ့ မိခင္နိုင္ငံထက္ တိုးတက္ေသာ အျခား အျခားေသာ နိုင္ငံမ်ားသို ့ နည္းေပါင္းစုံ ျဖင့္ ထြက္၍ အလုပ္လုပ ္တတ္ၾကသလို ညီေနာင္ဖြား ထိုင္း တိုင္းရင္း သား တို ့ သည္လည္း ထူးမျခားနား နိုင္ပါေပ။ ကမၻာ့့ ေရႊ႕ ေျပာင္း အလုပ္သမားထု ထဲမွ ထိုင္းနိုင္ငံေရာက္ က်ေနာ္ ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုတို႔၏ ဘဝမ်ားစြာတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ တရား မဝင္ ဝင္ေရာက္လာေသာ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမား (သို ့) ထိုင္းနိုင္ငံသား မဟုတ္ေသာ သူမ်ား ၏ မွတ္ပုံတင္ ကို ကိုင္ေဆာင္ရေသာ ဘဝတြင္လည္း
ပင္လယ္ထဲမွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခု နီးနီး၊ ပန္းရံသမား ဘဝ၊ ငါးဂိုေဒါင္ အလုပ္သမားဘဝ၊ ပုဇြန္ေမြး သမား ဘဝ မတည္နိုင္ဘဲ အာမခံခ်က္ မဲ့ ဘဝ ေတြကို အၾကိမ္ၾကိမ္ အဖန္ဖန္ ေျပာင္းလည္းရင္း လြမ္းစရာေဒသ တစ္ခုကိုပင္ မပီျပင္ ဝိုးတဝါး ျမဴမႈန္ၾကား က ႏွင္း ကို ရွာမိသူလို လြမ္းစရာကိုပင္ ျပန္လြမ္းရမဲ ့ ဘဝမ်ားနဲ ့ ရပ္တည္ လူျဖစ္လာရပါေတာ့တယ္။ေက်ာက္ေခတ္က ယဇ္ပူေဇာ္ခံမ်ား ေၾကးေခတ္က ဆင္းရဲသားကြ်န္မ်ား သံေခတ္က စစ္သု႔ံပန္းမ်ား ယေန ့ကြန္ျပဴတာေခတ္မွာေတာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား စသည္ တို ့ သည္ အခ်ိန္ကာလ ျခားနားေသာ္လည္း ပုံစံ ကြဲျပားေသာ္လည္း ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ အိမ္တြင္းသား အတူတူပင္ ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္၊၊
ေခတ္ဆိုေသာ ေဝါဟာရ ထဲမွ ေရွ ့ႏွင္ ့ေရွး ကို ခြဲခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား ဆြဲထုတ္ ေစခ်င္ပါသည္။ ေရွးေခတ္ ကို လူလိုက္လ်င္ျဖင့္ ကမၻာ့ အလုပ္သမား လူတန္းစား အတြက္ အကာအကြယ္မဲ့ ေနဦးမည္ ျဖစ္ျပီး ေရွ ့ျဖစ္လာမည့္ ေခတ္ကို လူက ကာကြယ္ဖန္တီး ေပးရင္ျဖင့္ လူေနာက္ကို ေခတ္ကလိုက္ရပါမည္။ တည္တ့ံ ခိုင္ခ့ံ သစ္လြင္ေသာ တရား ဥပေဒရွိရပါမည္။ သို ့မွသာလ်ွင္ ေခတ္ကလူကို မွီရေသာေၾကာင့္ ေခတ္မီေသာသူ ျဖစ္ရပါမည္။ ေရွးေခတ္ကို လိုက္သူတို ့က ျပည္သူလူထုကို ဦးေဆာင္မႈျပဳျခင္း အစား ေရွ ့ေခတ္ကိုလုိက္သူမ်ားကသာ ျပည္သူေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္ပါသည္။ က်ေနာ္ ၏ လူ နဲ ့ ေခတ္ ေခတ္ နဲ ့လူ မွာေတာ ့ - - - - - - -
လြမ္းစရာကိုပင္ ျပန္လြမ္းရမည့္ သူမ်ား ဖက္ရြက္မိုး ဝါးျခမ္းကာ ဥပေဒအိမ္ေဆြးစံ တို ့အတြက္ တည္တံ့
ခိုင္ခံ့ သစ္လြင္ေသာ တရား ဥပေဒရိပ္ ေအာက္မွ ကမၻာ့ ေရႊ ့ေျပာင္း အလုပ္သမားထုၾကီး ျဖစ္နိုင္ ေရာက္နိုင္ ၾကပါေစသတည္း၊၊
ကိုေသာ္ ( ခ) ေက်ာ္ျငိမ္းဦး
၂ဝ၊ ၁ဝ ၊ ၂ဝဝ၉ ၊၊
စာေရးသူကိုေသာ္သည္ SUB အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိူင္ငံေရလုပ္ငန္းအလုပ္သမားသမဂၢ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအက်ိဳးေဆာင္ေကာ္မတီ ၀င္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအေရးကို အစဥ္တစိုက္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment