အလံအငွားတင္သေဘၤာမ်ားဆိုသည္
အလံအငွားတင္သေဘၤာဆိုသည္ သေဘၤာဧ။္ ပိုင္ရွင္ႏိူင္ငံ
အလံ မလႊင့္တင္ထားဘဲ တျခားေသာ ႏိူင္ငံ အလံကို လႊင့္ထူထားျခင္း ျဖစ္သည္။
မွတ္ပံုတင္ခ ေစ်းေပါျခင္း၊
မရွိသေလာက္နည္းပါးသည့္အခြန္အခသာေပးေဆာင္ရျခင္း၊ ေစ်းေပါ သည့္ အလုပ္သမားမ်ားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္
ခန္ ့ထားႏိူင္ျခင္း အစရွိသည္တို ့သည္ သေဘၤာ ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္အတြက္ မိမိႏိူင္ငံအလံထက္
တျခားႏိူင္ငံ အလံကို ပိုမိုအသားေပး အငွားခ် လႊင့္ထူေစသည့္ ေစ့ေဆာ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ႏိူင္ငံတစ္ႏိူင္ငံ ဧ။္
အလံကို လႊင့္ထူသည့္ ႏိူင္ငံျခားသား သေဘၤာပိုင္ရွင္တို ့ဧ။္ အတိုင္းအဆ ေပၚ မူတည္၍ လည္းေကာင္း၊ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ
အပိုေဆာင္းစံခ်ိန္စံႏွဳန္းသတ္မွတ္ခ်က္ ေထာက္တိုင္ တို ့ျဖင့္ တိုင္းတာ၍ လည္းေကာင္း
အိုင္တီအက္ဖ္ က ေန၍ အက္ဖ္အိုစီ အျဖစ္ သတ္မွတ္
ေၾက ညာ ပါသည္။
မိမိတို ့အလံလႊင့္ထူထားသည့္
သေဘၤာမ်ားေပၚတြင္ အေျခခံ လူ ့အခြင့္အေရးမ်ား၊ လြတ္လပ္ စြာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား ဖြဲ ့စည္းႏိူင္ခြင့္၊
စစ္မွန္သည့္ အလုပ္သမားယူနီယံ မ်ားႏွင့္ စုေပါင္းညွိႏွဳိင္း သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဴပ္ခ်ဴပ္ဆိုႏိူင္ခြင့္
အစရွိသည္တို ့အပါအ၀င္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အနိမ့္ ဆံုး လူမွဳေရးစံႏွဳန္းမ်ား ၄င္းတို ့လႊင့္ထူထားသည့္
သေဘၤာမ်ားေပၚ လိုက္နာက်င့္သံုးမည္ ဆို သည့္ အလံလႊင့္ထူႏိူင္ငံတို ့ဧ။္ စြမ္းေဆာင္ရည္
ႏွင့္ လိုလားခ်က္ တို ့ကို ေထာက္ရွဳ ့သည္။
အိုင္အယ္လ္အို ဧ။္ ကြန္ဗန္းရွင္းမ်ား
အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို လက္မွတ္ေရးထိုး လိုက္နာက်င့္သံုး သည့္ အေနအထားကို သံုးသပ္သတ္မွတ္ထားသည့္
လူမွဳေရး စံခ်ိန္စံႏွဳန္း မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မ်ား အေပၚတြင္ လည္း ေထာက္ရွဳ ့သည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပင္လယ္ေရေၾကာင္းအဖြဲ
့ၾကီးမွ ျပ႒ါန္းထားရွိသည့္ ကြန္ဗန္းရွင္းတို ့ကို လက္ မွတ္ေရးထိုး လိုက္နာက်င့္သံုးမွဳကိုေဖာ္ျပသည့္
ေဘးကင္းလံုျခံဳေရး ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္း ေရး မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား အေပၚတြင္ လည္းေကာင္း၊
သေဘၤာဆိုက္ကပ္ရာ ဆိပ္ကမ္းႏိူင္ငံ ဆိပ္ ကမ္းအာဏာပိုင္တို ့ဧ။္ စစ္ေဆးျခင္း၊ သေဘၤာၾကံ့ခိုင္ရည္
ခ်ဴိ ့ယြင္းခ်က္မ်ား၊ သေဘၤာကို ဆိပ္ ကမ္းတြင္ဖမ္းဆီးထားရွိမွဳ အေျခအေနမ်ားအေပၚတြင္လည္းေကာင္း
ေထာက္ရွဳ ့သည္။
အိုင္တီအက္ဖ္ အေနျဖင့္
ယံုၾကည္လက္ခံထားသည္မွာ ယူအန္ကြန္ဗန္းရွင္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ Law of the Sea (UNCLOS) ျပ႒ါန္းခ်က္အရ
သေဘၤာပိုင္ရွင္အစစ္အမွန္ဧ။္ ႏိူင္ငံ အလံ ႏွင့္ သေဘၤာအမွန္တကယ္ လႊင့္ထူထားသည့္ ႏိူင္ငံ
အလံတို ့သည္ စစ္မွန္သည့္ ဆက္စပ္မွဳ ရွိေန ရမည္ျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္ အက္ဖ္အိုစီ အလံအငွားတင္
မွတ္ပံုတင္ထားရွိထားသည့္ သေဘၤာ မ်ားသည္ မည္သည့္ စစ္မွန္သည့္ ဆက္စပ္မွဳ မွ် မရွိေပ။
အက္ဖ္အိုစီ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္
သေဘၤာတို ့တြင္ ေဘးကင္းလံုျခံဳမွဳေဆာင္ရြက္ခ်က္အားနည္း ျခင္း၊ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ
ေလ့က်င့္သင္တန္းမ်ား စံခ်ိန္စံနွဳန္း မမီွျခင္း ႏွင့္ ခရူ (သေဘၤာသား) လူမ်ဳိးေပါင္းစံု
ကန္ ့သတ္ခ်က္ မရွိျခင္း အစရွိသည္ ခ်ဴ ိ ့ယြင္းခ်က္မ်ားရွိသည္။ တခါတရံ ဘာသာစကား ကြာျခားမွဳမ်ားေၾကာင့္
သေဘၤာသားတို ့တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဆက္သြယ္ေရး မတည္ေဆာက္ႏိူင္ျခင္း
ႏွင့္ ထို ့အတြက္ေၾကာင့္ပင္ သ ေဘၤာ ေဘးကင္းလံုျခံဳမွဳရွိစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း မရွိႏိူင္ျခင္း
အစရွိသည္တို ့ျဖစ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ အဆိုပါ
အလံအငွားတင္ လႊင့္ထူထားသည့္ ႏိူင္ငံမ်ားက သေဘၤာကို ကိုင္ တြယ္ လွဳပ္ရွားေမာင္းႏွင္
အလုပ္လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း အရွင္း မရွိၾကေပ။
သေဘၤာတစ္စီး အက္ဖ္အိုစီ
အလံ ကို အလံအငွားတင္ မွတ္ပံုတင္ လိုက္ျပီးသည္ ႏွင့္ သေဘၤာ ပိုင္ရွင္တို ့သည္ အလိုလိုေနရင္း
ေစ်းေပါေသာအလုပ္သမားမ်ားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ငွားရမ္း ႏိူင္ျခင္း၊ အနိမ့္ဆံုး လစာကိုသာလွ်င္
ေပးျခင္း၊ သေဘၤာေပၚ အလုပ္ခြင္ ေနေရးထိုင္ေရး လုပ္ကိုင္ ေရး အေျခအေနမ်ားကို စရိတ္ေလ်ွာ့ခ်ျခင္း
အစရွိသည္တို ့ျဖစ္သည္။
WHAT ARE
FOCs?
A flag of convenience ship is one that flies the flag of a
country other than the country of ownership.
Cheap registration fees, low or no taxes and freedom to
employ cheap labour are the motivating factors behind a shipowner’s decision to
‘flag out’.
The ITF takes into account the degree to which foreign owned
vessels are registered and fly the country flag as well as the following
additional criteria when declaring a register an FOC.
The ability and
willingness of the flag state to enforce international minimum social standards
on its vessels including respect for basic human rights, freedom of association
and the right to collective bargaining with bona fide trade unions.
The social record as
determined by the degree of ratification and enforcement of ILO Conventions and
Recommendations.
The safety and
environmental record as revealed by the ratification and enforcement of IMO
Conventions and revealed by port state control inspections, deficiencies and
detentions.
The ITF believes there
should be a genuine link between the
real owner of a vessel and the flag the vessel flies in accordance with the
United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS). There is no “genuine
link” in the case of FOC registries.
Some of these registers
have poor safety and training standards, and place no restriction on the
nationality of the crew. Sometimes, because of language differences, seafarers
are not able to communicate effectively with each other, putting safety and the
efficient operation of the ship at risk.
In many cases these flags
are not even run from the country concerned.
Once a ship is registered
under an FOC many shipowners then recruit the cheapest labour they can find,
pay minimal wages and cut costs by lowering standards of living and working
conditions for the crew.
(ျမန္မာႏိူင္ငံပင္လယ္ေပ်ာ္မ်ားသမဂၢ သတင္းဇင္ေယာ္ က ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆို ေဖာ္ျပပါသည္)
No comments:
Post a Comment